h1

Mitt förhållande till Claes är……Komplicerat

07 juni 2011

I början var det svår för mig att erkänna att vi ens träffades. Jag vet inte om ni minns hur Claes var i början, men han var långt ifrån en sådan som man ville bli förknippad med… Han var billig, utrustad med en fruktansvärt dålig smak och omgavs av en känsla av kass kvalitet och bonnighet.

Dessutom fanns det inget som intresserade mig i Claes, han var till råga på allt bosatt ute på landet, långt från ära och ridderlighet och inte faen tänkte jag sitta på en buss i en halv evighet för att umgås med farmare.

Men sedan hände något…
Jag är inte säker på varför, men plötsligt förändrades Claes som i ett trollslag. Han flyttade in till stan, han breddade sina vyer enormt och han började till och med intressera sig för matlagning, städning och till och med inredning (även om hans bonniga förflutna syntes i just det)…

Det var runt just den tidpunkten vi startade ett ”till och från” förhållande jag och Claes. Vi möttes som skepp om natten, en snabb och billig affär, och sedan var det över…. För den gången.
Själv lockades jag mest av variationen, han kunde liksom nästan allt den där Claes… Visserligen var han inte särskilt bra på något och inte tillfredställde han mig i någon större utsträckning vad han än levererade. Men ändå, kostnaden var låg och man kunde stå ut med det mesta när man slapp planera utan kunde slå sig lös som man ville.

På senare tid har jag dock tröttnat på Claes. Han har inte kommit med mycket nytt på sistone och dessutom har han blivit lite väl högfärdig, verkar tycka att han är märkvärdig på något sätt bara för att han numera bor mitt i city istället för i ”the sticks” där han startade sin bana..
Så, det här är jag som gör slut…
Jag dumpar Claes, på riktigt den här gången, för att inleda förhållanden med betydigt högklassiga figurer..

Så, DET ÄR SLUT CLAES OHLSSON! Jag handlar numera i bättre butiker…

😉

Lämna en kommentar