h1

Mitt tal till cisfeminismen..

23 februari 2014

‘Det cisfeministiska manifestet –
en villkorad kärleksfest’

Jag kommer inte att få lov att hålla tal på
’Det feministiska manifestet – en kärleksfest’.

Men om jag ändå skulle fått ynnesten att släppas in i detta mycket vita, hyperintelektuella & högst transfientliga spektakel, så skulle det här vara mitt tal…

Hej, mitt namn är sedan väldigt nyligen Johanna, & jag är, enligt vissa av er här idag, en så kallad könsspion..
Jag är en av dem som engligt Kajsa Ekis Ekman skall könas som en han, en honom.
En av de ”män” som ”tvingar alla” att kalla mig för ”kvinna”,
fast det är übertydligt att Kajsa inte anser att jag någonsin kan vara just något annat än en man, eller i bästa fall en ”falsk” kvinna…

För den här festen, detta ”manifest” är ju bara till för de som är födda med en vagina, en fitta…
Utan denna vitala del av ens anatomi, är det ju helt omöjligt, hur mycket förtryck en ändå har delat med ciskvinnor, hur mycket en ändå har utestängts från så kallade ”manliga privililegier, att ha annat än noll förståelse för kvinnosaken…
Själv anser jag mig vara en kvinna, som råkade födas med ett allvarligt kromosomfel..

Jag föddes nämligen med en X, och en Y kromosom…

Detta innebär INTE att jag föddes ”som man”…

Lika lite som att Kajsa Ekis Ekman föddes ”som kvinna”…

Ingen föds nämligen som fullt utvecklade vuxna, medvetna & könade individer med kompletta uppsättningar priviliegier.
Vi föds alla nakna, utan annat än i bästa fall de grundläggande förutsättningarna för att leva & att växa.

Men, det här skulle ju vara en ”kärleksfest”….
Det lät ju så bra, ända tills ”internetmobben” av bråkiga transpersoner & rasifierade feminister gav sig till att vilja ”splittra rörelsen”, det vill säga den feminism som kräver sin välbärgade, vita ciskvinna med högskolestudier i bagaget… ”född som kvinna”
Våra invändningar mot detta upplägg raderades nogsamt, tysta i salen & sitt för helvete still i båten när Kapten Ekis styr mot allt transfientligare vatten.. Jävligt kärleksfullt & festligt må jag säga..

Men, alla kan ju ha fel, alla kan i sin Radikalfeministiska nit råka få ett förfluget ord eller mening över läpparna & tangentbordet.. Ingen har större förståelse för det än jag, för gudinnan, hen den där rasifierade transpersonen, skall veta att jag gjort misstag i mitt liv… Massor av dem..

Men gör en eller säger/skriver fel, så ber en om ursäkt…

En säger typ ”det var skitdumt av mig att kalla transsexuella kvinnor för han & honom.., Jag var en idiot som inte insåg att även transfeminina människor kan ha en fullt lika utvecklad insikt i ”kvinnosaken” som jag själv, & jag ber om ursäkt för det, det skall inte hända igen”..

TERF_Ekis_cut
Men ser ni, det går inte för idoler och förebilder om skrivit
”lysande ekonomiska analyser”…
Sånt går helt enkelt inte för sig för Kajsa Ekis Ekman…
Det är under hens värdighet..

Men säger ni nu, Kajsa är väl en hon??

Nä, det är så att om Kajsa Ekis Ekman vägrar låta transkvinnor definiera sin egen könsidentitet, så kommer vi transfeminina att vägra hen att definiera sin..

Det är inte okej att kalla transkvinnor för honom, det är inte okej att beskylla transkvinnor för att, enligt oftast välsminkade feministiska kändisar, gå med för mycket smink & befästa patriarkatets förtryck. Inte längre…
Feminismen MÅSTE ha kommit längre än så.
Det måste vara slut på transföraktet & det måste vara slut på det NU!!

nyarbw

Johanna Marseille Aka: @TheMegaBitch

minibitch1.png

8 kommentarer

  1. Fantastiskt skrivet. Håller med till fullo!


  2. Tack ❤


  3. Bra skrivet. Jag håller med till fullo.



  4. Tack för att du skriver! ❤


  5. Aleksa Lundberg, Bianca och Tiffany Kronlöf, Lo Kauppi, Roxy Farhat, Ida Östensson, Anna Dahlqvist, Alle Eriksson, Anna Odell, Seher Yilmaz, Silvana Imam, Kajsa Ekis Ekman, Mian Lodalen, My Morin, Jenny Wilson, Shima Niavarani, mfl.

    Är i mina ögon inte särskilt vitt.. inte heller hyperintelektuellt om du frågar mig utan ganska ”populistiskt” och lättillgängligt.


    • Ja de har ju plockat in en samvets-transperson för att lugna ner det de kallar ”internetmobben”..
      Frågan är bara om Kajsa Ekis Ekman vågar kalla Aleksa för ”man” som hen brukar göra mot transkvinnor hen möter..


  6. […] att sprängas. Somliga av oss kommer fortsätta att vara jobbiga, gapiga glädjedödare, en arg ”splittrande internetmobb”, en nagel i ögat tills de snäva referensramarna sprängs på allvar. Bara så ni […]



Kommentera

