h1

Jävlars, fan i helvete, piss… i Homokyrkan..

16 oktober 2012

‎”Man skall inte svära i kyrkan…” sa alltid min Mormor, Jag tänker på det uttrycket när jag läser alla byxbögars desperata ‘LEAVE BRITNEY ALONE’aktiga försvar av husguden Gardells uttalanden i tidningen Faktum…

Gardell framlägger i Petter Wallenbergs version att 1: flator & transor knappast varit någon större kraft i kampen för lika rättigheter & att de i stort sett inte drabbades alls av de många dödsfall som kom i AIDS utbrottets spår.
2: Att Queers är ”Ett antal brudar som slickat minimalt mycket fitta för att ha rätt att kalla sig flator!”…
Samt 3: Att han inte räknar varken Bisexuella, Transpersoner eller dessa Queers han avskyr så till gemenskapen… ”Jag tycker det ska heta Homosexuella frigörelseveckan. Punkt.”…

Nu lyssnade jag inte på Mormor när jag var liten… Jag var och är den som stirrar alla moraliska homo-mormödrar i ögonen och säger högt – Jävlars, fan i helvete, piss…

Boken ‘Torka aldrig tårar utan handskar’ är en fantastisk bok, välskriven och viktig… TV serien gör ett bra jobb att visa en normativ allmänhet en sida av vad som hände med bögarna, MED HOMOSEXUELLA MÄN…
Vad som hände med flator, transor och transsexuella har Jonas Gardell ingen som helst aning om…
Och vad som händer idag med Queers och med Transpersoner som tvångssteriliseras och osynliggörs i HIV statistiken VILL Jonas Gardell inte veta…

Så, nu säger jag högt – Jävlars, fan i helvete, piss… mitt i Byxbögarnas allra heligaste helgedom ägnad åt husguden Jonas, hans bögighet, Gardell..
Snälla Jonas håll dig till att skriva fantastiska böcker och låt inte kompisgänget styra in dina uttalanden i idiotiska meningslösheten och HBTQ kritik… Tänk!

 

 

Kommentera

