h1

Christina Lugnet framför ‘Pynta för mig!’

31 juli 2012

I dagarna lanserar Tillväxtverket sin nya hitlåt, lagom till sensomarens kräftskivor på lyxhotel runt om i Sverige…

Christina Lugnet sjunger iförd kläder från Dior, prada och Dolche
(betalda med skattepengar, naturligtvis)

Jag festar, festar runt
O du betalar, betalar skatt
Du gör mig så lack
När du snålar med din skatt

Börjar köpa, köpa sprit
O du gnäller, gnäller mer
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste pynta för mig

Festa, festa, festa, festa, festa, festa, festa, festa, ,
festa, festa, festa, festa,
Du måste pynta för mig

Saningen är, jag är ju rik
Sanningen fattiglapp där
Låter såhär, du måste pynta för mig

Inget du sa, var någonting bra
Inget du var, ville jag va
Ingenting alls
Du måste pynta för mig

Jag hörde var du sa, bakom ryggen var du avis
Och hela världen sa

Jag festar, festar runt
O du betalar, betalar skatt
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Bor på hotell, dyraste rum
O du gnäller, gnäller mer
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste pynta för mig

Festa, festa, festa, festa, festa, festa, festa, festa, ,
festa, festa, festa, festa,
Du måste pynta för mig

Representation, det är vår grej
Kallas möte, moms är vår grej
Vad vi vill ha, party så klart
Du måste pynta för mig

Segway åker vi hit, taxi åker vi dit
Vi är passé, tillväxtverket är vi
Köra igen

Du måste pynta för oss

Jag hörde var du sa, att festen var för dyr
Och Christina Lugnet, hon sa

Jag festar, festar runt
O du betalar, betalar skatt
Du gör mig så lack
När du snålar med din skatt

Börjar köpa, köpa sprit
O du gnäller, gnäller mer
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste pynta för mig

Dom säger att det bara är saker som man ser
Men jag vill veta, måste veta mycket mer
Ja bakom molnen skymtar mer än horisonten
Psyket det är komplex med alla sina monster

Dom säger att vi gjorde fel, att räkningen blev dyr
Men det skiter vi ju i, så jävla mycket i
Ja bakom Reinfeldts rygg, där känner parnassen sig trygg
Skattebetalarna får dras med alla våra fester

Och Christina Lugnet, hon sa

Jag festar, festar runt
O du betalar, betalar skatt
Du gör mig så lack
När du snålar med din skatt

Börjar köpa, köpa sprit
O du gnäller, gnäller mer
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste pynta för mig

Jag festar, festar runt
O du betalar, betalar skatt
Du gör mig så lack
När du snålar med din skatt

Börjar köpa, köpa sprit
O du gnäller, gnäller mer
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste pynta för mig

Kommentera

