h1

Läs: Queen of Irony..

01 december 2009

Det fanns en tid när Qruiser var ett öppet forum, när Homosexuella män var såpass insiktsfulla att de kunde umgås på webben och även i verkligheten med andra än de unga, vackra och extremt manliga stockhomsgänget som är QX och Qruisers hårda byxbögerikärna…

På den tiden hittade jag på en fiktiv tidning i stil med LIFE från femtiotalet, jag gjorde sedan omslagen till ett par nummer av denna påhittade bildtidning.

På dessa omslag kommenterade jag saker som diskuterades eller hände på Qruiser, eller sånt som tidningarna skrev om på den tiden.

Det var inte alltid roliga saker, men jag försökte alltid skildra dem med distans och humor.

Tyvärr var det inte alltid så att alla på Qruiser uppskattade att man faktiskt var kreativ, ens på den tiden.

Konstigt nog var det en liten grupp Radikalflator som bråkade så mycket om att det kom in transor i gemenskapen, trots att dessa var både underhållande och smarta, att det till slut inte var kul att hålla på längre.

Men jag hade en kul tid så länge det varade, och det är ju inte fy skam bara det!

Kommentera

