h1

Läs TV pejlaren:

09 november 2009

tv_pejlare

Ringde på min dörr idag, Jag var inte direkt galaklädd, men ombytt för min egen trivsel………

Tjejen tittade länge på mig, där i dörrhålet, innan hon fick fram ett vekt
“-Har du en TV?………”

Jag var tvungen………det fanns faktiskt inget annat jag kunde säga i den situationen….inget!

“-Nej, men jag är en…”

Hon rodnade… jag log brett… hon dök ner i sina papper för att hitta sitt inpräntade mantra, som hon just förlorat i den främmande upplevelsen att någon hon mött inte stämde med hennes världsbild……..

“-ehhhhhhh (läser febrilt innantill) har du tv kort i datorn, då?”

“-Ja, jag har massor med kort på mig i datorn…” sa jag.

Hon förstod säkerligen inte ett ord av vad jag sa och svarade förvirrat “-Tack då..” och backade mot hissen.

“-Hej då vännen” sa jag och vinkade med en hel hand full med “french manicure”…

Pejlaren stod kvar en kvart nere på gården och fumlade med sina papper, jag önskar jag fick läsa vad hon skrev i sin rapport


Kommentera

