h1

Läs En påse hundbajs:

26 oktober 2009

en_påse_hundbajs

…På min fönsteruta.

Bonk…

Jag vet inte hur länge jag orkar hålla på,
stå ut med att låtsas inte märka min egen utsatthet,
hur länge jag kan inbilla mig att inget är sjukt med den omgivning jag har…

Undrar om det är ungarna i den djupt religösa familjen igen,
de ungar som fått byta skola sen de nästan mobbat ihjäl en färgad klasskamrat……
Såg att de var de som stal flaggan jag hade på balkongen,
jag hittade resterna av den brända gulblåa tygbiten med regnbågsband som sytts på för en regnbågsfestival,
där den låg i dungen bakom den gård de bor i, dessa ättlingar till troende ”fridsamma” kristna…

Hörde tanterna på hemköp viska, såsom tanter viskar… Skrällande högt och gällt,
att det var en skam att kristna barn fick byta skola, när det borde vara de där ”negrerna” som skulle flyttas
(tillbaka till afrika menar du kärringjävel, du skulle allt må då va? tänker jag)
Högt säger jag.. ”Tack”.. till kassörskan vars blick dröjer vid mina händer, läser av att jag inte är en riktig kvinna…… Jävla händer, hur sminkar man över nåt sånt? faaan..

Tanterna ler mot mig när jag passerar på väg ut, de ser så dåligt att mina händer inte röjer mig för dem, i deras starrögon är jag en kvinna, en parant, nordiskt blond, kvinna…..
Innan jag kliver in i bilen efter att graciöst (jo, visst du) konkat ut kassarna till bakluckan kollar jag min makeup i min lilla spegel…  Läppstiftet sitter fortfarande perfekt….
undrar vart tanterna skulle tycka att jag borde flyttas om de vetat om min hemlighet?…
Kanske kassörskan berättar för dem imorgon?…

Jag kastar en blick in i affären, och den möter hennes, kassörskan.
Nu vore det perfekta tillfället för en dyrt klädd vacker man att komma och kyssa mig, verifiera mig, normalisera mig, ge mig en anledning att vara och förvända kassörskans bild av mig som ”konstig”….

Men, tänk om hon är ensam, som jag, och bara inte vågade fråga om jag ville träffas?
Slår ifrån mig, sådana tankar är inte för mig att tänka, eller?
Startar bil, skruttig bil, bil som borde varit vacker bil, bil som borde fyllt mig med stolthet över att äga den……
Men nej, jag är inte stolt idag.

Idag är jag inte stolt, idag är jag bara vid liv…
Bonk….
Ännu en svart påse väldigesterat torrfoder, jag vill smyga in och hänga en ”för hundträck & Dyl.” skylt  om halsen på Jesus på korset i den kyrka de troende barnens föräldrar ständigt besöker, så de, SD- tanterna och resten av hycklarna får något värt att tala om i kön på hemköp.


Det här är ett gammalt inlägg från min förra blogg(http://themegabitch.blogsome.com/)som jag nu, lätt uppfrächad, återanvänder…Den passar dock väldigt bra in på livet just nu…

Kommentera

