h1

Nattens drottning

25 oktober 2009

Drömmer mardrömmar om min uppväxt igen, vaknar och låter minnena flöda…

Nu är det inte så att jag hade en oerhört svår och smärtsam uppväxt, nej, den idén skulle jag inte någonsin försöka prångla på er för det vore en uppenbar lögn.
Nej, frånsett en far med psykopat drag och en överslätande och väldigt snäll mamma var min barndom helt okej, jag var bara inte rätt lilla person i rätt kropp på rätt ställe född in i en tidsanda som kunde ha passat mig rätt, tvärtom.

Jag minns ångesten över att inse hur fel allting faktiskt var, minns en underlig drömlik tillvaro där man spelar ett komplicerat skådestycke varje vaken minut.
Jag minns hur jag ville trolla allting rätt.
När jag växte upp fanns inget internet, telefoner satt fast i väggen med en grå sladd och tv:n hade två kanaler…
Så att hitta andra som var som jag var helt omöjligt, jag var helt ensam om att betrakta värden genom en främmande människas ögon, det var en aning skrämmande…

Kommentera

