h1

Tystnadens pris..

28 september 2009

Jo, jag har varit förbaskat tystlåten ett tag nu……Och ja, det finns en anledning.
Efter förra veckans……lilla attentat, mot mig och mina blomkrukor och mitt plank började jag fundera….

-‘Kanske är det lite för riskfullt att vara såpass öppen med vem jag är som jag faktiskt är?’…Tänkte jag först.

-‘Jag står helt ensam här på kvällarna,
och skuggorna som hatar mig är flera än jag orkar tänka på.’….Tänkte jag sedan
-‘Det är nog bäst för mig att jag kniper ihop och håller en låg profil hädanefter’….blev avslutningen på denna tankekedja.

Det är ju helt fel, så in i helvete fel att det bara inte är klokt, att tänka så…

Så”får” man ju bara inte tänka,
man skall vara en frihetens fyrbåk, en klart lysande stjärna på HBT himmelen,
ett ledljus för andra som vandrar i skuggorna av skuggorna som marcherar på gatorna i detta kalla och aviga land.

Men alla har inte råd, alla kan inte betala det pris som en rak rygg och en moralisk seger kräver. Dessa människor får liksom jag betala ett annat pris för att vi inte har någon att ringa när kvällen är mörk och hatet glider runt knutarna där vi bor… och tro mig, det är inget pris man gärna betalar

One comment

  1. Jag tycker inte att du behöver vara ”frihetens fyrbåk”. Det kan någon som bor på tionde våningen vara. Jag tycker att du ska vara rädd om dej!

    Kram C



Kommentera

