h1

The League of Redheads

25 augusti 2009

liparmedmalinTänk er en värld, inte helt olik denna roterande lerboll I rymden, där normen säger att “Rödhåriga inte får dansa”…..

Helt absurt, säger ni, nu har den gamla transan gått och tappat tråden fullständigt, säger ni sen, men nej säger jag då, I detta universum som jag målar en bild av åt er.. är det helt förbjudet, inte enligt lag men enligt NORMEN, för att rödhåriga att dansa…

Minsta lilla tillstymmelse av rytmiskt vaggande I takt med musik ses som något oerhört provocerande, “Helt omoraliskt”… “Snuskigt”…. “vidrigt“… är kommentarerna som faller som blytackor på bördan för den rödlätte person som vågar känna sig det minsta danssugen.
Men på denna värld, denna bästa av världar för alla utom dansanta rödhåriga, fanns en ung kvinna som älskade att dansa, dans var något som gjorde henne LYCKLIG….

Det hade börjat ganska oskyldigt när hon som barn knöt en schalett over sitt kopparhår och svängde runt ropandes till sin mamma att “titta mamma jag är en dansös”…. Mamman lätt road och oroad smålog och tänkte att det nog bara var en FAS.
Men det var ingen fas, lusten att dansa blev en hemlig vän under uppväxtåren, och när åldern äntligen gav henne mod nog drog hon gärna en mössa over sina röda kaskader och gick ut på skumma dansgolv.

Allt det här var nu inga problem tills den unga rödtoppen tyckte att dansa borde hon få göra utan at skämmas, utan att ses ned på av andra och utan att kallas ’sjuk’.
Men se det gick inte alls det, att tala om dans i pinakyrkan går nog bra om du inte är en rödhårig som dansar vill säga, att bara tillfälligt ha mössa eller blond peruk för dansandets skull ses som något fruktansvärt äckligt av de många rödhåriga som står i kö för att godkännas till total hårtransplantation, och normativa dansande driver linjen att de blir ”lurade” av att rödhåriga ”låtsas” vara andra ”än de är”…….

Är det inte underligt att rödhåriga dansar så säg? Är de inte rätt äckliga, va? Och visst är det befogat att det betraktas som en psykisk sjukdom så att de kan få hjälp?

Transvestitism är fortfarande att betrakta som en psykisk sjukdom, en perversitet.
Vi skall helst hålla oss gömda eller dyka upp som glammiga, lite depraverade blickfång vid de tillfällen när Normenssons vill det. ”Transa” är det värsta en Transsexuell kan tas för, fast man skulle tro att det skulle vara värre att tas för normativ och fördomsfull…

Själv, är jag min egen ”League of redheads”, jag vägrar låta mig ses som sjuk eller pervers, jag förstör inget för TS genom min existens.

Så… skaffa lite hårfärg eller en juste peruk, kanske är du själv en rödhårig som vill dansa!

Lämna en kommentar